http://upload.tehran98.com/upme/uploads/2aeed5dc660769851.png

به نام خدا                         طرح درس عربی سال سوم راهنمایی درس پنجم

نام و نام خانوادگي :    عیسی عزیزی        

موضوع درس : ( البستان المحروق                             ( كليد طلايي :  فعل امر 2

با پرسش از مطالب درس  قبل - كه فعل امر يك بود – ايجاد زمينه كرده و انگيزه ي مناسب را براي تدريس فراهم نماييم .

رفتار ورودي

 

 ماژيك و تخته وايت برد . ( گچ و تخته )  تصاوير دو پسر و دو دختر . چند مرد و چند زن .  استفاده از فيلم وسي دي  مرتبط با درس پنجم . 

رسانه هاي آموزشي 

 

       زمان

      دقيقه

 

 

رئوس مطالب و فعاليت ها

مراحل تدريس

 

        3

 

حضور و غياب  دانش آموزان و بررسي وضعيت  روحي و جسمي آن ها – بررسي وضعيت كلاس و تخته و روشنايي و... فراهم نمودن وسايل مناسب براي تدريس.

فعاليت هاي قبل از شروع تدريس

 

        7 تا

        10

 

پرسش از درس قبل براي سنجش  و ميزان يادگيري و آمادگي دانش آموزان  و يادآوري مطالب مهم درس قبل از پرسش و پاسخ  دانش آموزان و حدالامكان با پرسش  از دانش آموزان خوب . 

آزمون رفتار ورودي

 

         7 تا

         10        

 

با بهره گيري از وسايل كمك آموزشي  مناسب و نوشتن  چند مثال  روي تخته ، ايجاد انگيزه نموده  و زمينه را براي  شروع درس فراهم مي كنيم .

آماده سازي

     قواعد    تا

           20                  

  متن و ترجمه

 

  درس تا   20            

 

با استفاده از مثال هاي متعدد و نشان دادن  قواعد درس  و  خواندن متن درس و نشان دادن فعل هاي  امر درس و ترجمه ي آن ها  ،   به توضيح مطالب درس پرداخته  و قواعد درس را بيان مي كنيم  وبه هنگام  توضيح – جهت توجه بيشتر دانش آموزان – مطالبي را از دانش آموزان سوال نموده  تا ميزان  ياد گيري را سنجيده و كيفييت آموزش را بالا تر ببريم  در ضمن از وسايل كمك آموزشي براي تفهيم بهتر مطالب مي توان استفاده كرد .

ارائه ي درس جديد

             5

 

بطور خلاصه واجمالي  به بيان  فعل امر مي پردازيم . ومطالب را بيان و تكرار مي كنيم و مثال مي زنيم .

جمع

بندي

 

 

 

 

 

 فعاليت

هاي

تكميلي 

 

             5

 

 

بعد از جمع بندي  فرصتي را به دانش آموزان  داده  تا درباره ي مطالب درس  جديد پرسش نموده  و بينديشند  و سوال كنند و آنگاه به سوالات براي تفهيم بيشتر پاسخ مي دهيم .

فرصت سوال

  

            5

 

جهت اطمينان از فراگيري درس  توسط دانش آموزان  در كلاس  از چند  دانش آموز ، سوال مي كنيم  تا ميزان ياد گيري آن ها را بسنجيم .

ارزش يابي

 

            5

               

 

تمرين و تكليف  و دادن فعاليت خارج از كلاس ، جهت يادگيري  بيشتر و آماده بودن براي جلسه ي آينده ؛ تمارين درس را حل كنند و درس را ياد بگيرند .

 

 

تعيين تكليف

 


ن : عزیزی
ت : 88/08/06